نحوه افزایش عمر دیسک چرخ

عمر مفید لاستیک خودرو موضوعی است که نمی‌توان برای آن، تاریخ مشخصی در نظر گرفت. طبق اعلام تعدادی از خودروسازی‌ها، این زمان حدود شش سال و برخی دیگر، ۱۰ سال است. البته پس از سه یا چهار سال اول و بعد از آن به صورت دوره‌ای، وضعیت آن‌ها باید مرتبا مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود که تایرها همچنان قابلیت بهره‌وری دارند یا نه؟ از طرفی هم، این رقم به دلیل نحوه نگهداری بد یا رانندگی‌های طولانی، حتی تا سه یا چهار سال هم می‌تواند؛ پایین‌تر بیاید.

با توجه به تجربه رانندگی افراد در سطح دنیا و تمام تاریخ انقضای اعلام شده، زمان دقیقی برای عمر مفید لاستیک خودرو، قابل پیش‌بینی نیست. باور غلطی در میان مردم هست که می‌گوید: «سن تایر ماشین تنها با وضعیت آج، قابل تشخیص است»؛ اما تاریخ انقضای آن به عوامل متعددی بستگی دارد که هر یک، تاثیر خود را می‌گذارند و عمر لاستیک را تا چندین سال کم‌تر یا بیشتر می‌کنند.

مواردی مانند گرما و نور آفتاب، هوای شرجی، نحوه نگهداری از تایر زاپاس، فشار باد، آج لاستیک، شرایط و تعداد پنچرگیری در تغییر تاریخ انقضای این قطعه مهم در رابطه مستقیم قرار دارند. ما در این مطلب، روش‌های افزایش عمر مفید لاستیک خودرو را برای شما شرح دادیم تا با کمک آن‌ها، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و امنیت خود را بالا ببرید.

Manager

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ESC را فشار دهید تا بسته شود