۱۵ کاری که برای مراقبت از خودرو باید انجام دهید

این روزها، بسیاری از خانواده‌های حتی با درآمد اندک هم در سراسر دنیا می‌توانند خودرو بخرند. این روزها در بیشتر نقاط جهان تقریباً همه خانواده‌ها یا برخی اشخاص حداقل یک خودرو دارند. برای بسیاری از افراد، خودرو به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل شده است. در برخی کشورهای جهان مانند آمریکا حتی برخی بی خیال خانه‌های خود شده و با خرید انواع مدل‌های RV یا کاروان، داخل خودروی خود زندگی می‌کنند. برای برخی افراد خودروها بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کارشان است و بدون آن‌ها، کسب و کارشان نیز معنایی نخواهد داشت.

برای دیگران، خودرو به معنی وسیله‌ای برای گشت و گذار و دیدن نقاط مختلف کشورشان می‌باشد. دلیل آن هر چه باشد، خودروها آمده‌اند که بمانند و بدون شک، بخشی از نقشه راه توسعه و پیشرفت نسل بشر هستند. به همین دلیل است که مراقبت از خودرو اهمیت بسیار بالایی دارد. ما در این مطلب به صورت مفصل و دقیق به معرفی کارهایی خواهیم پرداخت که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها، به بهترین شکل ممکن از خودروی خود مراقبت کنید، نخست بیایید ببینیم چرا مراقبت از خودرو اهمیت بالایی دارد.

شرح تصویر بالا

اهمیت مراقب از خودرو به شیوه صحیح

همان طور که قبلاً گفتیم، دلایل بسیاری وجود دارند که چرا باید به خوبی از خودروی خود مراقبت و نگهداری کنید. در ادامه چند دلیل برای این که چرا انجام این کار اهمیت فوق العاده زیادی دارد را با هم بررسی می‌کنیم.

  • ایمنی خودرو را بهبود می‌بخشد

همان طور که می دانید، مراقبت از خودرو و نگهداری خوب آن سبب می‌شود تا راندمان خودروی شما افزایش پیدا کند. مهم‌تر از آن، با مراقبت خوب شما اطمینان حاصل می‌کنید که همه اجزا و بخش‌های خودرو به خوبی و در بهترین شکل خود کار می‌کنند. این موضوع نهایتاً سبب افزایش ایمنی خودرو هنگام رانندگی می‌شود. روزانه در سراسر جهان هزاران نفر فقط به دلیل وجود مشکل در سیستم ترمز، تایرهای کهنه و تسمه‌های مستعمل روی خودروها در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. مراقبت‌های ساده از خودرو، گرچه به صورت مستقیم قادر به پیشگیری از تصادفات نیستند، ولی با بهبود ایمنی خودرو به هنگام رانندگی در جاده کمک زیادی می‌توانند به شما بکنند.

  • مراقبت از خودرو عملکرد فنی آن را بهبود می‌بخشد

برخی از قطعات خاص خودرو در مقایسه با دیگر قطعات به طور طبیعی استهلاک بیشتری دارند. با انجام مراقبت‌های دوره‌ای، می‌توانیم عملکرد بهینه این قطعات را تضمین کنیم، اتفاقی که قطعاً به نوبه خود می‌تواند سبب بهبود پرفورمنس و عملکرد فنی خودرو شود. به عبارت دیگر، با مراقبت خوب از این قطعات، در مواقعی که به عملکرد صحیح فنی خودرو نیاز جدی داریم با اطمینان خاطر بیشتری رانندگی خواهیم کرد.

  • مراقبت از خودرو هزینه‌های تعمیر را کاهش می‌دهد

به طور میانگین هزینه نگهداری یک خودرو چقدر است؟ هزینه واقعی نگهداری و مراقبت از خودرو بسته به نوع آن، شیوه و عادات رانندگی و همچنین بسیاری معیارهای دیگر می‌تواند متفاوت باشد. برای این که بتوانید ایده خوبی در این مورد داشته باشید، می‌توان خودروی دنا را مثال زد. طبق گزارشی که شهریور سال ۹۷ منتشر شده بود، به طور میانگین رانندگی با خودروی دنا سالانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه برای مالکش داشت. این برآورد هزینه‌های سالانه در شرایطی عادی است که خودروی شما نیاز به تعمیر اساسی ندارد. تصور کنید موتور خودروی دنای شما سوخته و هزینه‌ای چند میلیون تومانی برای شما تراشیده است. با مراقبت از خودرو به شیوه صحیح و انجام سرویس‌های دوره‌ای در زمان‌های مناسب در بیشتر مواقع قادر خواهید بود تا از شر چنین تعمیرات بسیار گران قیمتی در امان بمانید.

  • ارزش فروش بالاتر با رعایت اصول مراقبت از خودرو

خودرویی که به خوبی از آن مراقبت شده و سرویس‌های دوره‌ای‌اش سر وقت انجام شده باشد، به هنگام فروش در بازار دست دوم‌ها قطعاً قیمت بالاتری در مقایسه با خودروهای کارکرده دیگر خواهد داشت. این روزها با وجود شرکت‌های زیادی که خدمات بررسی خودرو قبل از خرید را انجام می‌دهند، سالم و تمیز بودن خودروها اهمیت بسیاری پیدا کرده است. همچنین با رشد روزافزون اینترنت، امروزه همه با گوشی موبایل خود به منابع بزرگی از اطلاعات در مورد خودروها دسترسی دارند و به راحتی می‌توانند تفاوت‌های بین یک خودروی خوب و بد را از هم تشخیص بدهند. در صورتی که اصول مراقبت از خودرو را رعایت کرده باشید و سوابق سرویس‌های دوره‌ای منظم و مرتب آن را داشته باشید، بدون شک افراد بیشتری تمایل به خرید خودروی شما خواهند داشت.

محافظت از کابین خودرو

ما هنگام رانندگی همه زمان خود را داخل کابین خودرو صرف می‌کنیم و یک کابین کهنه و معیوب قطعاً می‌تواند تجربه ناخوشایندی برای همه ایجاد کند. معمولاً در خودروهای قدیمی خط و خش‌های زیادی روی شیشه‌ها و همچنین داشبورد می‌توان یافت.

بهترین کار برای محافظت از کابین خودرو این است که هربار قبل از خارج شدن از آن، یک تمیزکاری سریع انجام بدهیم. همیشه یک اسپری تمیز کننده داشبورد داخل خودرو داشته باشید و به کمک آن و یک دستمال پارچه‌ای، سطوح کابین را تمیز کنید.

در دنیای امروز ما داخل خودروهای خود زندگی می‌کنیم. از این رو مراقبت از خودرو به شیوه صحیح و خوب آن اهمیت فوق العاده زیادی دارد. اگر خودروی شما سالم باشد و به خوبی از آن نگهداری کرده باشید، سفرهای جاده‌ای می‌تواند یکی از لذت بخش ترین کارهایی باشد که می‌توانید با خودروی خود انجام بدهید.

سرویس و نگهداری خودرو فقط بررسی کردن چراغ‌ها و آب و روغن خودرو نیست و همان طور که دیدید، در ۱۵ بخش مختلف جنبه‌های متفاوت آن را به شما توضیح دادیم. همیشه نباید به محض یافتن کوچک‌ترین مشکلی به مکانیک مراجعه کنید و کارهای بسیاری هستند که می‌توانید به راحتی داخل گاراژ خود آن‌ها را انجام بدهید. با رعایت و انجام این ۱۵ مورد، بدون شک همیشه خودرویی سالم و سرحال خواهید داشت که شما را به هیچ وجه اذیت نخواهد کرد.

Manager

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ESC را فشار دهید تا بسته شود