نمونه متن تست 6 خرداد

مهم‌ترین سؤالی که برای رانندگان آماتور پیش می‌آید، این است که چرا باید نسبت به تعویض لنت خودرو اقدام کرد؟ در پاسخ باید گفت که ساختار سیستم ترمز باعث این مسئله می‌شود. سیستم ترمز خودرو با استفاده از ایجاد نیروی اصطکاک بین لنت ترمز و دیسک کار می‌کند. لنت‌ها روی دیسک ترمز ساییده می‌شوند و سرعت حرکت چرخ‌ها را کند می‌کنند تا در‌نهایت خودرو متوقف شود.

لنت‌های ترمز به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند تا بر اثر این سایش، به مرور فرسوده شوند. اکثر قسمت‌های لنت ترمز از مواد تخریب‌پذیر ساخته می‌شود که به مرور زمان و بر اثر تماس با دیسک، از بین خواهند رفت. البته پایه لنت ترمز بسیار سفت و سخت است و قابلیت سایش کمتری دارد. بنابراین هر‌چه لنت ساییده شود، از قدرت تخریب‌پذیری آن کاسته می‌شود. در صورتی که تمامی قسمت تخریب‌پذیر لنت به اتمام برسد، قسمت سخت آن روی دیسک ترمز را خراش خواهد داد.

بنابراین به دلیل ساختار خاص لنت ترمز بایستی نسبت به تعویض خودرو در فواصل زمانی منظم اقدام کرد. یک لنت نو معمولاً به رنگ خاکستری روشن است، در حالی که لنت‌های کارکرده تیره رنگ هستند. همچنین لنت‌های ترمز نو ضخیم‌تر هستند و سطح صافی دارند، در حالی که لنت‌های کارکرده بر اثر فعالیت دچار سایش شده‌اند و سطح آن‌ها نیز ناهموار است.

لنت جلو 405

Manager

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ESC را فشار دهید تا بسته شود